چهارشنبه 26 تير 1398   17:46:27
10:261398/3/25 شنبه
معاون وزیر نفت در امور گاز:
سیل، آبروی گاز را نبرد

سیل آمد و چند استان را برد ولی آبروی ما را نبرد؛ دلیلش این است که در شرکت ملی گاز ایران سیستم، اعتقاد و اعتماد دوطرفه حاکم است.
معاون وزیر نفت در امور گاز در «نشست هم اندیشی مناطق عملیاتی موثر در بحران سیل» که روز چهارشنبه (22 خرداد) با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد صنعت گاز، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران و مدیران مناطق عملیاتی برگزار شد، گفت: از سعید توکلی و همکارانشان که این فرصت را ایجاد کردند تا موضوع به این مهمی که همه همکاران ما در مجموعه شرکت ملی گاز ایران درگیر آن بودند، مغفول واقع نشد، تشکر می کنم.
حسن منتظر تربتی افزود: این اتفاق برای هیات مدیره بسیار مهم بود که این موضوعات را رها نکنیم و هم اکنون که این همایش برگزار شده جای تشکر دارد و ان شاالله همانطور که اشاره شد بتوانیم موارد را ادامه دهیم و به مستندات خوبی برسیم تا بتوانیم در مباحث و بحران های آینده آمادگی بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان این که نکات خیلی خوبی در این همایش مطرح شد، اظهار کرد: خوشبختانه همکاران شرکت مهندسی، مدیریت برنامه ریزی، پژوهش و استانداردها نیز حضور دارند تا بتوانیم کاری که به چشم دیده اند و عمل کردند به کسانی که بایستی بعد از این دست اندرکار باشند انتقال دهیم و این موضوعات را به روش ها، رویه ها، استانداردها و طراحی های جدید تبدیل کنیم.
درس آموزی از سیل به خوبی انجام شد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بحثی که ابتدای سال از بابت درس آموزی از سیل داشتیم به خوبی انجام می شود.
تربتی ادامه داد: در بخش گازرسانی نیز این اتفاق افتاده و مجموعه این اطلاعات می تواند مستند خوبی باشد از بابت اینکه چرا شرکت ملی گاز ایران در این نقطه است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: دلیل این اتفاق این است که شرکت ملی گاز ایران در هیچ نقطه ای به همان نقطه فکر نکرده و هر اتفاقی که بوده مدیریت کرده و تجربه اش را بومی کرده و به دانش اضافه شده و این دانش را اثربخش کرده است.
وی گفت: سیل آمد و چند استان را برد ولی آبروی ما را نبرد؛ دلیلش این است که در شرکت ملی گاز ایران سیستم، اعتقاد و اعتماد دوطرفه حاکم است.
تربتی ادامه داد: در شرکت ملی گاز ایران نیروی انسانی فعالیت می کند که برایش هدف روشن است و می داند چه فعالیتی انجام می دهد.
نتیجه تلاش همکاران گاز به آحاد مردم بازمی گردد
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، نیروی انسانی می داند کاری که انجام می دهد ارزنده است و نتیجه اش به آحاد مردم بازمی گردد و مطمئن هستم همکارانی که در آن روزها و شرایط سختی که بخشی از آن را به تصویر کشیدند، فعالیت می کردند می دانستند که اگر یک ساعت زودتر گاز وصل شود یا اگر خط لوله ای را مراقبت کنند که گازی قطع نشود یعنی آرامش خانواده ها را حفظ می کنند.
معاون وزیر نفت ادامه داد: آن ها به گاز فکر نمی کردند بلکه به مردمی فکر می کردند که مشتریان ما هستند و ما این افتخار را داریم که خدمت رسان این مردم باشیم.
تربتی تاکید کرد: باید با روشی خوب بتوانیم مواردی را به دانش تبدیل کنیم اما بحث دیگر، این است که وظیفه ما چیست؟ وظیفه مدیریت در قبال این اتفاقات و وقایع چیست؟
وی افزود: تعریفی که از بابت مدیران و مجموعه مدیریت برای یک سازمان در اینچنین اتفاقات ارائه می شود این است که اهداف را روشن کرده، قواعد بازی را مشخص کنیم ولی زمین بازی را برای کارکنان خالی کنیم.
به گفته تربتی، شرکت ملی گاز ایران نیروهایی دارد که فارغ از نوع استخدامشان همه این هدف را متوجه شده اند. مدیران، عرصه بازی را آماده کرده بودند و همه کار می کردند تا این حماسه و افتخار آفرینی را تماشا کنند و لذت ببرند.
معاون وزیر نفت یادآور شد: در ایام نوروز که این اتفاقات رخ داد مرتب با همه همکاران در بخش های مختلف و با سازمان های بیرونی در تماس بودم و میدیدم که این حماسه آفرینی چه شکل قشنگی دارد.
آرامش مردم نتیجه زحمات عزیزان گمنام است
وی با اشاره به گمنامی شرکت انتقال گاز ایران گفت: آرامش مردم نتیجه زحمات شما عزیزانی است که گمنام هستید و اگر مراقب نباشیم، بخشی از خدماتمان دیده نمی شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در بخش گازهای استانی به دلیل اینکه به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند خدمت مان بیشتر جلوه می کند.
تربتی تاکید کرد: وظیفه ماست که این را بدانیم و منتقل کنیم که اگر شعله گازی روشن می شود نتیجه این است که از سرچاه همکارانمان در بخش بالادستی نفت تلاش کردند و این مسیر در پالایشگاه ها، شرکت انتقال گاز ایران ادامه داشته در شرکت های گاز استانی که خط مقدم ماست این خدمت را ارایه کرده ایم.
شرکت ملی گاز ایران سربلند تر شد
معاون وزیر نفت گفت: تشکر می کنم از بابت این اتفاقات خوبی که در شرکت ملی گاز ایران رخ داد و این شرکت را که سربلند بود؛ سربلندتر کرد.
وی با اشاره به دیدگاه رییس جمهوری درباره گاز تاکید کرد: ریاست محترم جمهوری در بسیاری از جلسات تاکیدشان بر خدمات ارزنده گاز است و زمانی که از گاز صحبت می شود حس خوب در مجموعه دولت ایجاد می شود و آن حس خدمت رسانی به مردم از سوی شرکت ملی گاز ایران است.
وی در ادامه با اشاره به تشویق همکاران اظهار کرد: برخی اوقات می توانیم از سایر مخلوقات خداوند درس بگیریم.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اگر بخواهیم درس بگیریم، باید بدانیم که تشویق را چگونه انجام دهیم و اگر خوب انجام نشود و دقت نداشته باشیم ممکن است اثربخشی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه شور و نشاط در سازمان به دو مولفه احتیاج دارد که نخست تشویق بوده و دیگری هم پاداش است، تاکید کرد: اگر بخواهیم سازمانی را تشویق کنیم بخشی در قالب پاداش و بخشی نیز با تشویق انجام می شود.
تشویق باید صادقانه و واقعی باشد
تربتی با بیان این که در بخش پاداش نقدی، مدیران به بودجه وابسته هستند ولی در بخش تشویق هیچوقت مانعی وجود ندارد، گفت: تشویق باید صادقانه و واقعی باشد. امروز اگر صحبت از تشویق می شود مفهومش این است ما به ارزنده بودن این کار واقف هستیم و تشویقی است که با صداقت کامل و از صمیم قلب انجام می شود.
وی با اشاره به مستندسازی رویداد سیل گفت: کار درست این است که بدانیم مستندسازی برای چه کاری و در چه جهتی انجام می شود.
معاون وزیر نفت در پایان گفت: تشویق و این گردهمایی ها برای این است که یک نکته را برای همکاران ثابت کنیم و آن این که شرکت ملی گاز ایران می داند شما چه کسانی هستید و آنچه که انجام می دهید برای سازمان، کشور و از همه مهم تر برای مردم مهم است و این مهم بودن را حتما باید با جان و روحمان احساس کنیم. 
 
 
 
تاریخ به روز رسانی:.
خانه | بازگشت |


مجری سایت : شرکت سیگما